پژوهش درآموزش زبان و ادبیات عرب

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

پژوهش درآموزش زبان و ادبیات عرب [دوفصلنامه پژوهش درآموزش زبان و ادبیات عرب]

10.48310/alle.2025.4503

چکیده

 پژوهش درآموزش زبان و ادبیات عرب

کلیدواژه‌ها


  1. مراجع

    1. دوفصلنامه پژوهش درآموزش زبان و ادبیات عرب
    2. جستاری در فرایند معادل یابی ساختارهای قسم در ترجمۀ قرآن
    3. نقش کـارورزی دانشـجومعلمان در رشد حرفه‌ای مرتبط با آمـوزش زبان عـربی
    4. تـحلیل تطبیقی بُعـد بازنمایی در تصاویر کتاب‌های عـربی ایران و مصـر طبق نشانه‌شناسی اجتماعی کرس و ون لیوون؛ مطالعه مـوردی پایه نهم متوسـطه اول
    5. راهــبردهای غنی‌سازی برنامه درسی اجراشده آموزش زبان عربی در دوره دوم متوســطـه
    6. ارزیابی میزان تناسب بین تصــویر و مــتن در کتاب‌های عـــربی نونگاشت دوره متوسطه اول بر اساس فرانقش ترکیبی (متنی) نظریه گونتر کرس و تئو ون لیوون
    7. تماس زبانی به‌عنــوان کاتالیزور آموزشی برای دانش‌آموز فارسی‌زبان: تحولات معنایی وام‌واژ‌گان عربی در کتاب عربی - زبان قرآن، پایه هفتم
    8. طــراحی واحد یادگیری در درس آموزش زبان عــربی با تمرکز بر نظریه‌ی پیوندگــرایی
    9. تحلیل رمــزگانی اشــعار پایداری احـمد دحـبور با تکیه بر نظریه آگاهی دانیل چندلر
    10. واکاوی تطبیقی عناصـر روایت‌ در شعر کودکانه بر اساس الگوی پـراپ (مطالعۀ موردی دو مجموعۀ «روستای من نعیریه» سلیمان عیسی و «ساعت بدون تیک‌تاک» مهدی مرادی)
    11. تحــلیلِ تطبیقیِ مــضامینِ اعتراض و صــلح در اشعار سیدحسن حسینی و محمود درویش براســـاسِ مکتبِ آمــریکایی
    12. اقـدام‌ پـژوهــی: چگونه توانستم با تکیه بر یادگیری اکتشافی، علاقه و انگیزه به درس صرف را در دانشجویان رشته عـــربی بهبود بخشم؟
    13. سـیمیوطیقـا الحـقـول الـدلالیة وعلـاماتها فی شــعر شــاکر العاشور