دوفصلنامه «پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب» درصدد است با طرح مسائل بنیادی آموزش و روشهای نوین و خلاقانه تدریس زبان و ادبیات عرب، و تحلیل محتوای کتب نگاشته شده در این رشته، و بیان چالش ها و موانع در تدریس آن، به عرصه ای جهت تبادل آراء، و ارائه جدیدترین یافته های علمی صاحب نظران این رشته و متخصصان رشته علوم تربیتی تبدیل شود و با جذب و طرح دیدگاههای نوین و راهبردهای مؤثر در کیفیت بخشی به آموزش زبان و ادبیات عرب، زمینه بهره گیری علمی قشروسیعی از پژوهشگران، مربیان، مدرسان و متعلمین این رشته را فراهم سازد.
محورهای موضوعی مقالات