نظر به گسترش و توسعه روشهای تدریس در حوزه آموزش زبان در مؤسسات و نهادهای آموزشی ولزوم کاربست این شیوهها در نهادهای آموزشی دولتی، بروزرسانی شیوه های تدریس مهارتهای زبانی از ضروری ترین نیازها در این خصوص قلمداد می شود. شرایط فعلی حاکم بر این امر در آموزش و پرورش و ناکارآمدی شیوه های سنتی و بویژه نگاه یکجانبه و عدم استفاده از ابزارهای نوین آموزشی در زمینه آموزش زبان هم این فرایند را با اخلال جدی در نظام آموزشی روبرو کرده و هم زمان و هزینه های زیادی را از حاکمیت صرف و بی نتیجه هدر داده است.در این پژوهش بصورت میدانی در پی تحلیل وضع موجود در آموزش زبان عربی در کتب درسی و مقایسه آن با آموزش مهارتهای چهارگانه زبانی با استفاده از منابع روزآمد هستیم. نتایج حاکی از آن است که کاربست تکنولوژی های جدید آموزشی تاثیری شگرف در تغییر وضع موجود داشته است و به ترتیب مهارتهای خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن در شیوه جدید آموزشی بیشترین تغییر را داشتهاند.
نورسیده, علی اکبر . (1404). بررسی اثر بخشی روشهای نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گـانه زبانی در مدارس. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 7(1), 106-128. doi: 10.48310/alle.2025.4279
MLA
نورسیده, علی اکبر . "بررسی اثر بخشی روشهای نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گـانه زبانی در مدارس", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 7, 1, 1404, 106-128. doi: 10.48310/alle.2025.4279
HARVARD
نورسیده, علی اکبر. (1404). 'بررسی اثر بخشی روشهای نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گـانه زبانی در مدارس', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 7(1), pp. 106-128. doi: 10.48310/alle.2025.4279
CHICAGO
علی اکبر نورسیده, "بررسی اثر بخشی روشهای نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گـانه زبانی در مدارس," پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 7 1 (1404): 106-128, doi: 10.48310/alle.2025.4279
VANCOUVER
نورسیده, علی اکبر. بررسی اثر بخشی روشهای نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گـانه زبانی در مدارس. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 1404; 7(1): 106-128. doi: 10.48310/alle.2025.4279