ارتقای کیفیت در هر نظام آموزشی مستلزم آگاهی از نقاط قوت و ضعف و تعیین فاصله از اهداف مشخصشده است. فرایند ارزیابی درونی قادر است ضمن مشخص نمودن نقاط قوت و ضعف، با تحلیل نتایج و ارائه راهکارهای مناسب، نظام آموزشی را در جهت اهداف موردنظر بهپیش ببرد. هدف اصلی از پژوهش حاضر، توصیف دقیق وضعیت موجود گروه آموزش زبان عربی پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان قم، وضعیت آرمانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف گروه و ارائه راهکارهای مناسب جهت رسیدن به وضعیت آرمانی است. جامعه آماری موردمطالعه در پژوهش حاضر شامل 3 زیر جامعه (مدیر گروه، اعضاء هیأت علمی و دانشجویان کارشناسی) است. مجموعه ابزارهای اندازهگیری مورد استفاده در انجام پژوهش، پرسشنامههای مربوط به مدیر گروه، اعضاء هیأت علمی و دانشجویان است. قضاوت در خصوص مؤلفههای مورد سنجش در این پژوهش در چهار سطح عالی، خوب، متوسط و ضعیف انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که از میان عوامل ششگانه مورد ارزیابی گروه، چهار عامل (اهداف، جایگاه سازمانی، مدیریت و تشکیلات گروه)، (دانشجویان)، (راهبردهای یاددهی – یادگیری) و (رشتههای تحصیلی و برنامههای درسی) در وضعیت خوب و دو عامل (استادان) و (امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی) در وضعیت متوسط قرار دارند. وضعیت کیفی کلی گروه با تحقق 65.73 درصد از اهداف موردنظر در عوامل ششگانه مورد ارزیابی، در سطح خوب قرار دارد.
. (1403). ارزیابی درونی گروه آموزش زبان عــربی پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان قم. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 6(1), 138-151. doi: 10.48310/alle.2024.3642
MLA
. "ارزیابی درونی گروه آموزش زبان عــربی پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان قم", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 6, 1, 1403, 138-151. doi: 10.48310/alle.2024.3642
HARVARD
. (1403). 'ارزیابی درونی گروه آموزش زبان عــربی پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان قم', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 6(1), pp. 138-151. doi: 10.48310/alle.2024.3642
VANCOUVER
. ارزیابی درونی گروه آموزش زبان عــربی پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان قم. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 1403; 6(1): 138-151. doi: 10.48310/alle.2024.3642