کتب درسی بخش مهمی از آموزش در تعیین محورهای موفق یک واحد برنامه درسی است به همین سبب تحلیل کتابهای درسی برای تشخیص نقاط قوت و تقویت آن و رفع نقاط ضعف، بسیار اهمیت مییابد. پژوهش حاضر مبتنی بر دادههای کتابخانهای و روش توصیفی تحلیلی است که در پژوهش انجام یافته و تحلیل دادههای موجود مبتنی بر چکلیست کالین مارش حاکی از آن است که کتاب از جهات جاذبهی هنری و بصری نیازمند تغییرات و دقت به نقش هویتهای قومی و فرهنگی ایرانی است ولی از جهت سنخیت با رویکرد برنامه درسی ملی سازگار بوده اما در توجه به نیازهای آموزشی و روز فراگیران ضعیف عمل کرده است. محتوای کتاب عربی هشتم در تأمین اهداف سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی نیازمند بررسیهای بیشتر مؤلفان بوده و در نگاه کلی چارچوبهای تحلیلی چکلیست کالین مارش در یک کتاب درسی را گنجانده و رعایت کرده است.
پری زاده, فاطمه و اسودی, علی . (1403). تحلیل کتاب درسی عربی پایه هشتم متوسطه دورهی اول بر اساس چکلیست کالین مارش. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 6(1), 117-137. doi: 10.48310/alle.2024.3641
MLA
پری زاده, فاطمه , و اسودی, علی . "تحلیل کتاب درسی عربی پایه هشتم متوسطه دورهی اول بر اساس چکلیست کالین مارش", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 6, 1, 1403, 117-137. doi: 10.48310/alle.2024.3641
HARVARD
پری زاده, فاطمه, اسودی, علی. (1403). 'تحلیل کتاب درسی عربی پایه هشتم متوسطه دورهی اول بر اساس چکلیست کالین مارش', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 6(1), pp. 117-137. doi: 10.48310/alle.2024.3641
CHICAGO
فاطمه پری زاده و علی اسودی, "تحلیل کتاب درسی عربی پایه هشتم متوسطه دورهی اول بر اساس چکلیست کالین مارش," پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 6 1 (1403): 117-137, doi: 10.48310/alle.2024.3641
VANCOUVER
پری زاده, فاطمه, اسودی, علی. تحلیل کتاب درسی عربی پایه هشتم متوسطه دورهی اول بر اساس چکلیست کالین مارش. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب, 1403; 6(1): 117-137. doi: 10.48310/alle.2024.3641